Om BY LANG
Smyckes- och modebutiken By Lang AB, org.nr 556925-9541, har sitt säte i Eskilstuna. Företagets adress är By Lang AB, Kriebsensgatan 7, 632 18 Eskilstuna.
Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mail till kundtjänst: info@bylang.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta min kundtjänst.
Jag förbehåller mig rätten att inte aktivera din beställning om något inte stämmer, t.ex slutsåld produkt eller felaktigt pris. Jag meddelar dig i så fall via e-mail eller SMS. Om du är ute i sista minuten är det säkrast att fråga om lagersaldot innan du lägger en beställning.
Du måste vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande för att handla på ByLang.se. Mina villkor är i enlighet med svensk lagstiftning. När du genomför ett köp godkänner du dessa köpvillkor.
Priser & produkt
Priserna i webbshopen anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Jag reserverar mig för eventuella prisjusteringar för produkter och frakter, leveransförseningar, tekniska fel och tryckfel. Varor från webbshoppen plockas oftast ifrån den fysiska butikens hyllor där de ligger för visning, provning och direktköp. Vissa produkter kommer dock alltid helt sterila och förseglade, t.ex örhängen och näspiercing från Blomdahl.
Frakt & leverans
Jag levererar i dagsläget inom Sverige. Kontakta kundtjänst om du bor utanför och vill handla.
Din order kan hämtas fraktfritt i min fysiska butik i Eskilstuna, du får då ett SMS när ordern är klar för att hämtas. Fraktavgiften ligger för nuvarande på 99,80kr tills jag har förhandlat ett bättre avtal. Jag använder PostNord som transportör i första hand. Normala leveranstider är 3-6 vardagar från det att jag mottagit din beställning. Något extra vid högsäsong då det är högt tryck i den fysiska butiken, men även hos PostNord. Kontakta mig om du behöver expressleverans. Om en beställning är gjord och en vara är restnoterad, skickas den till dig så fort den kommer in i lager igen. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) kontaktar du kundtjänst.
Betalningssätt
- Betalning via Swish
För att slutföra ditt köp ska du öppna Swish-appen på din mobila enhet, och godkänna betalningen via ditt mobila Bank-ID. Betalningen dras direkt från ditt bankkonto lika tryggt och säkert som vid en banköverföring. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto.
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina produkter som du har beställt debiteras du en kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad och administration. Kostnaden för detta är för närvarande 300 kr oavsett fraktalternativ. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Ny fraktkostnad tillkommer om jag ska skicka beställningen på nytt.
Ångerrätt & Retur
Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagen. Ångerfristen räknas från den dag du mottagit produkten i brevlådan (jag får en avisering när brevet är lagt i lådan), alternativt från den dagen du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning antingen i min butik eller på ditt postombud.
Kontakta kundtjänst via e-mail innan du returnerar en produkt. I e-mailet uppger du ordernummer, produktnamn, orsak och adress.
Vid retur står du för frakt, leverans och skick på produkten. Produkten ska vara oanvänd, i originalskick med eventuella etiketter samt returneras i sin originalförpackning för att återköpet ska gälla. Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor eller produkter med personlig prägling så som t.ex gravyr.
Var varsam, om produkten eller förpackningen hanterats oförsiktigt kan det bli avdrag på återbetalningen med upp till 100%. Produkten bör därför skickas välpaketerad och i ursprunglig förpackning. Returen ska vara mig tillhanda inom 14 dagar och får ej skickas mot Postförskott.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas ingen fraktavgift. När returen är mottagen, granskad och godkänd betalar jag tillbaka så fort som möjligt inom 20 dagar.
Returadress
By Lang AB
Kriebsensgatan 7
632 18 Eskilstuna
Reklamation
Kontakta kundtjänst via e-mail innan du skickar in en reklamation. I e-mailet uppger du ordernummer, produktnamn, orsak och adress. Skicka med en bild på produkten och skadan så att jag ser vad som har hänt.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Handläggningstiden för ett reklamationsärende är upp till 14 dagar.
Garanti
Garanti gäller i minst två månader från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Förslitningsskador omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av vanvård, oaktsamhet eller olycka. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation.
Force Majeure
Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för dig som kund.
Personuppgiftslagen (PUL)
Jag följer personuppgiftslagen. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att jag tar bort dina uppgifterna från mitt register.